Dag 5: Boeddha's, blaren en bloemstukjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Dag 5: Boeddha's, blaren en bloemstukjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Dag 5: Boeddha's, blaren en bloemstukjes

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 November 2014 | Thailand, Bangkok

Bangkok, de eerste landingsplaats in Thailand. Iedereen zei, blijf daar niet te lang! Daar hadden ze gelijk in, want het is een stressvolle, chaotische stad vol uitlaatgassen en toeristen. Maar op mijn derde avond zag ik Bangkok op zijn mooist...

De eerste middag, helemaal uitgeput van de reis, even kort gaan lopen om de buurt te verkennen. Voor ik het wist, zat ik in een tuktuk en werd ik voor 20 baht (50 cent) langs alle tempels gereden in een privetour. Het is een thaise feestweek, aldus een thais vrouwtje dat me alles uitlegde, dus op mijn eerste dag al gratis kennis gemaakt met al het goud en grootsheid van Boeddha. Als klap op de vuurpijl een eerste diner op een thaise markt met vers gebakken inktvis en, jawel, een portie meelwormen!

Natuurlijk bestaat de rest van mijn bezoek aan Bangkok voornamelijk uit tempels en Boeddha's. Met een Duitse kamergenote heb ik het Grand Palace bezocht en hebben we heerlijk een soepje gegeten; kokoskippensoep (zonder meelwormen). Zelf heb ik de wandeling gemaakt naar de andere kant van de stad om Wat Po te bezoeken, met de gigantische liggende Boeddha. Dat vond ik nog wel de mooiste!

De voetjes kregen niet veel rust, de blaren staan inmiddels op mijn tenen. Ik ben natuurlijk ook zo gek om op mijn sandaaltjes urenlang door de stad te banjeren. Ze zijn nog even extra aan het werk gezet om het lichtjesfestival mee te maken, 's avonds bij de rivier.

Met twee kamergenoten de avond ingetrokken. Een bloemstukje gekocht, de kaarsjes en het wierrook aangestoken en met alleen maar goede gedachten vanaf een bootje op de rivier te water gelaten. Dan, dobberend op het water, opkijkend naar de volle maan, de prachtig verlichte tempels en duizenden vuurtjes dansend op de rivier...wauw!

Als dat geen geluk brengt, weet ik het ook niet meer. Maar al het goede komt in drieën, dus hebben we ons ook laten zegenen door een monnik en kon ik het niet laten om een aai te geven over de buik van 'happy Buddha'. Je weet nooit waar het goed voor kan zijn...

  • 08 November 2014 - 10:11

    Ingrid Burger:

    Hoi Maris wat leuk om je zo te kunnen volgen en wat een avonturen maak je al mee geweldig hoor. En wat ik leuk vind dat je aansluiting hebt onderweg met mede reizigers.
    Dan kan je ook wat delen met elkaar en dat is wel zo leuk

  • 10 November 2014 - 09:48

    Yuck:

    Hoi Mariska.
    Gave verhalen . Ik zal je zeker volgen top geniet van je reis.
    Liefs Yuck

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 20012

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: