Dag 7: klauwen, kaken en kriebelende poten - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Dag 7: klauwen, kaken en kriebelende poten - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Dag 7: klauwen, kaken en kriebelende poten

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 November 2014 | Thailand, Pak Chong

De drukke stadsjungle achter me gelaten en met de touringcar (die overigens gedeeld werd met een paar kippen!) naar de echte natuur gereden. Ik verblijf in een simpele guesthouse aan de autoweg, maar wel voor een paar euro een privekamer en badkamer. Maar goed, daar kom ik niet voor, ik wil wildlife zien!

Nou, dat kreeg ik te zien! Met een groep achterop de pickuptruck. De eerste stop: een natuurlijke waterbron om te zwemmen. Een beetje jammer dat het eerste het beste waar je (bijna!) tegenaan loopt een gigantische 'golden orb' spin is. Toch ook wel fascinerend hoe sterk dat gouden web is! Ik vergeet het zwemmen helemaal als de gids opeens een prehistorische duizenpoot en een prachtige witte boomslang ergens vandaan vist.

Heel bijzonder was de grottentour, waar monniken soms 6 uur lang in het donker zitten om te mediteren. Nu ik weet wat daar allemaal rondkruipt... nooit van mijn leven dat ik daar in het donker ga zitten! Honderden vleermuizen, die ons dan wel weer heel schattig hingen aan te staren. Giftige duizendpoten, met superlange zilverkleurige poten. Maar het engste van alles; die spinnen!

Loop ik rustig door die grot, ogen op het plafond gericht om de vleermuizen te bestuderen. Trekt de gids aan mijn arm, oh kijk daar eens! Slik, sta ik naast een vogelspin die keurig voor zijn gewoven tunnel zit te wachten op wat lekkers. Eh ja, wanneer gaan we weer?

Dat was nog niet eens het ergste. Ik weet niet wie zich de 4e Harry Potter film kan herinneren, waarin een leraar de 3 onvergeeflijke vloeken demonstreert op 3 grote spinnen in een pot? Nou, die bestaan dus echt! Ik stond nog bij te komen van die vogelspin toen de gids zo'n krioelend beest van de rotsen plukte. Een schorpioenspin, met klauwen en kaken en kriebelende poten. Goed, je leeft maar 1 keer, dus daar zat hij dan, op mijn hand...

Trouwens, over vleermuizen gesproken. Wat gaaf om te zien als miljoenen vleermuizen tegelijk op jacht gaan! Vanuit een onbegaanbare grot in de bergen komen ze bij zonsondergang als 1 oneindig lint de avondlucht in vliegen. Als je je handen achter je oren houdt, hoor je ze zoemen, als een grote zwerm bijen. Heel bijzonder om te zien!

Khao Yai national park heeft nog veel meer te bieden. We gingen om wilde olifanten te spotten, helaas kwamen we niet verder dan wat pootafdrukken en een hoop olifantenpoep. Daarentegen wel schorpioenen (jahoor, zet maar op mijn schouder), gibbons, een hornbill, slangen, leguanen en bloedzuigers kunnen zien. Tegen die laatste hadden we speciale sokken gekregen, maar ik vraag me af hoe effectief die zijn als je tot aan je knieën in de modder wegzakt. Veel tijd om daarover na te denken kijg je niet, want de gids loopt in een razend tempo door die jungle, "this way please".

Natuurlijk waren ook de makaken van de partij, het blijft natuurlijk Thailand. Ik ben ervan overtuigd dat de moeder met de schattige baby een afleidingsmanoevre is. Terwijl iedereen foto's staat te maken, rooft de rest van de groep de auto leeg! "Don't feed the wildlife", zeggen ze dan, terwijl de aap al met een zak chips in de boom zit...

  • 09 November 2014 - 09:08

    Mark Mul :

    Stoer van je hoor een schorpioenspin vasthouden ondanks je spinnen fobie! Genoeg wildlife al gezien dus, veel plezier met je verdere avonturen!
    Oja, je schrijft erg leuk :)

  • 09 November 2014 - 09:58

    Elles:

    Hi Mariska, wat een geweldig avontuur ben je aan gegaan, leuke verhalen! Ik blijf je volgen, goed tijd verdrijf in mijn dienst :) Heel veel plezier nog en dat je nog meer wildlife mag spotten!!!! Veel plezier!!! Groetjes Elles

  • 09 November 2014 - 10:19

    The-Awsome-maarJALOERSopzijnzusje-broer :):

    Gaaf man, je ziet meer vette krioelers dan wat je hier in 5 jaar kan tegenkomen... zoveel op je hand enzo gooien hoor! Hoop dat je je hele reis net zulke verhalen mee gaat maken :) Wacht je volgende verslagen af hoor! Heb ook toegang op m'n werk voor elkaar gekregen, dus ik kan alles goed volgen :)

  • 09 November 2014 - 10:53

    Mariska Kerkhoff:

    Thanks allemaal, ik hoop dat mijn volgende verhalen net zo levendig zullen zijn als deze :) als het wildlife maar buiten mijn slaapkamer blijft vind ik het allemaal prima haha!

  • 09 November 2014 - 19:14

    Annette:

    Fantastisch allemaal Maris, ik ga je volgen hoor....

  • 09 November 2014 - 21:23

    Sandra Mul:

    Super wat een avontuur nu al maris... Erg leuk om te lezen!
    Doe voorzichtig en geniet.

  • 09 November 2014 - 21:37

    Monique:

    zo, lekker "bijgelezen want ik was je even kwijt (f te weinig... :-\ )
    Je schrijft wel lekker leesbaar! Nog meer talenten!! Bundelen en uitgeven en nieuwe bron van inkomsten?! Lekker genieten, ik zie nu al uit naar je volgende stukje! XXX

  • 17 November 2014 - 11:29

    Marleen Vd Ree:

    gaaf al die dieren, maar ook wel eng!

  • 17 November 2014 - 11:29

    Marleen Vd Ree:

    gaaf al die dieren, maar ook wel eng!

  • 25 November 2014 - 20:59

    Linda:

    Hoi Mariska,

    Wat maak jij veel mee zeg! Wat een mooie verhalen! Ik vind het wel onwijs stoer hoor!

    Geniet ervan en ik blijf je volgen

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 19986

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: