Dag 17: sjezen door Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Dag 17: sjezen door Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Dag 17: sjezen door Chiang Rai

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 November 2014 | Thailand, Chiang Rai

Te weinig tijd in het noorden, dus ik heb besloten de 'Japanner' uit te hangen en een excursie te boeken die in één dag langs alle bezienswaardigheden rijdt. Ik, als enige Europeaan in een minibusje met tetterende Chinezen en Koreanen die, terwijl het een Engelstalige excursie was, geen Engels leken te spreken, dat belooft wat.

Eerste stop, een hotspring, wat neerkomt op een fonteintje. Maar goed, de Chinezen konden uitgebreid poseren met het straaltje water. Tweede stop, de Witte Tempel van Chiang Rai. Die stond wél op mijn lijstje en we kregen gelukkig net genoeg tijd om de tempel te bezoeken en de aparte kunstwerken te bekijken. De kunstenaar wil het moderne Boeddhisme weergeven en de tempel is gebaseerd op de 7 stappen van de hel naar de hemel. Best lachwekkend als je zijn muurschilderingen bekijkt; zijn weergave van het 'aardse' omvat traditionele muurschilderingen met hier en daar een minion, Harry Potter, superman en nog meer vreemde karakters...ehh ja.

Derde stop; The Golden Triangle, waar Myanmar, Laos en Thailand aan elkaar grenzen. Natuurlijk moet ik even doen alsof ik in Laos ben geweest, dus ik neem het bootje naar de overkant van de Mekongrivier. Of ik er nu ben geweest of niet, Laos heeft in ieder geval een interessant welkomstdrankje. Whisky met schorpioenen, slangen, gekko's, schildpadden of, ja ja, tijgerpenis (make you strong man!). Tsjah, ik probeer nu eenmaal graag dingen, ik heb inmiddels al meelwormen en een gigantische kever gegeten, dus... proost! Ik kan je zeggen, na een slok cobrawhiskey op lege maag kan je wel een goede lunch gebruiken. Gelukkig krijgen we genoeg tijd, want ik stort me op het toetjesbuffet! Sticky rice met mango en kokossaus, mjam mjam.

Als een sneltrein racen we na het eten naar het noordelijkste punt van Thailand, de grens met Myanmar. In 10 minuten alle Chinezen uit het busje, op de foto en weer in het busje. Een nieuw record! Na een bezoek aan de bergstammen, wat natuurlijk neerkomt op een bezoek aan een souvenirwinkeltje, toch even wat foto's gemaakt bij de langnekstam, waar de vrouwen hun nek oprekken met gouden ringen. Ik heb ze ook even omgehad, die dingen zijn loodzwaar!

Ja, en dan moet je weer helemaal terug naar Chiang Mai, 3.5 uur rijden met Koreaans gebrabbel in mijn linkeroor, Chinees in mijn rechteroor en af en toe een woordje Thais van de chauffeur. Dat was een laaaaaange rit. Volgens mijn reisgenoten was de trip echter nog niet over, ze stonden als een gek foto's te maken van het tankstation waar we plaspauze hadden. Goed, gaan we dan nu terug naar het hostel?

's Avonds laat bij aankomst even in de stress want de zak met wasgoed die ik 's morgens had achtergelaten, was kwijt. Ik zag mijn geest al dwalen, kleren gestolen! Maar nee, geen excuus om een nieuwe garderobe te kopen... het wasgoed hing netjes te drogen in een achterkamertje.

En wat doe je dan als je een vrije ochtend hebt? Juist, naar de spa! Ik wil nou wel eens weten wat zo'n dr. Fish behandeling voor je voeten doet. Dus ik zit totaan mijn enkels in een aquarium en binnen een seconde hangen tientallen visjes aan mijn voeten. Ik probeer te ontspannen terwijl de visjes mijn tenen kietelen en de masseuse foto's van me staat te maken...ehh, moet dat?

Goed, al gauw is het weer over met de ontspanning; backpack om en de taxi in richting het vliegveld want vandaag vlieg ik naar Cambodja!

Eerst naar Bangkok, waar ik overstap op de vlucht naar Siem Reap. Al met al heb ik langer op het vliegveld gezeten dan in de lucht, want Cambodja is zo ver nog niet. Daar nog bij opgeteld dat ze me blijkbaar vergeten waren, want bij aankomst stond mijn naam nergens op de bordjes! Na wat rondlopen op zoek naar wifi (oeps, het telefoonnummer staat alleen in mijn email) en vervolgens op zoek naar iemand die voor me kan bellen, stuurden ze toch maar een chauffeur. Na nog eens een kwartier arriveerde mijn prive-tuk tuk eindelijk. Een korte avondrit naar mijn hostel, uitgeput neergeploft op bed en de rest zie ik morgen wel weer...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 19985

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: