Dag 27: zon, zee, strand en storm - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Dag 27: zon, zee, strand en storm - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Dag 27: zon, zee, strand en storm

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

29 November 2014 | Thailand, Ko Chang

Verscholen onder een klamboe, de fan op de hoogste stand en aan de andere kant van de planken raast een storm. De vloer trilt door het onweer, gelukkig staat het huis op palen want met deze regen drijf ik zo met klamboe en al tussen het afval op straat. Vandaag is de eerste dag (nacht) dat ik mijn lakenzak tevoorschijn haal. Kan je voorstellen wat voor soort guesthouse ik te pakken heb. Maar goed, het is maar voor een nachtje en het is goedkoop... en anders was ik inmiddels met mijn backpack aan het zwemmen.

De bus richting de Thaise grens deed er weer eens langer over dan voorspeld; de accu van de bus was stuk. Dus, in the middle of nowhere, wachten op een vervangende bus die 'slechts' 3 uur rijden bij ons vandaan was. Gelukkig kon ik de tijd doden met een reisgenote uit Zwitserland, Angela, toevallig ook vorig jaar afgestudeerd als dierenarts.

Bij aankomst in het grensplaatsje Koh Kong was het al erg laat, ik had echt geen zin om nog in de rij te gaan staan bij de douane. Zodoende kwam ik bij dit charmante onderkomen.

Ik heb er echter weinig van gezien want ik ben uitgenodigd door Angela en haar twee vrienden om wat te gaan eten. In de stromende regen stonden ze zelfs met de auto voor de deur klaar! Een supergezellige avond met een heerlijke Cambodjaanse tafelbarbecue en een afzakkertje op het balkon van hun hotel. Twee mannen, alcohol en twee dierenartsen staan garant voor hilarische gespreksonderwerpen, kan ik je vertellen.

Uiteindelijk was het 'goodbye Cambodja' na een ochtendritje achterop een scootertaxi en een paar stempels in mijn paspoort later weer 'welcome to Thailand'. Kom nu maar op met dat strand! Oh...het busje gaat pas als hij vol is, weer een uur verder. Enne... de overstap duurt nog 2 uur. Geen probleem, dan wacht ik toch even!

Aan het einde van de dag, in een nieuwe tropische regenbui, uit de taxi gesprongen op Lonely Beach. Niet zo 'lonely' want ik heb inmiddels gezelschap van 3 meiden en samen vinden we 2 bungalows voor de eerste nacht en gaan we gezellig uit eten. Kim komt uit Australiė, dus kan me alvast wat tips meegeven voor de komende maanden en ik ben gelijk uitgenodigd om bij haar te logeren als ze weer terug is in Cairns.

De kakkerlakken verjaagd uit de slaapkamer en weer onder de klamboe gekropen met mijn kamergenoot Tina uit Duitsland. Wat een lawaai! De bars om de hoek en 's morgens een stel Thaise bouwvakkers voor de deur...geen recept voor een ontspannen schoonheidsslaapje. Backpack weer volproppen en op naar de volgende locatie!

Een resort aan het strand, twee bungalowtjes met de groep en een prachtige blauwe zee. Ik ben happy! Samen met Tina, Kim, Lotta en onze Zweedse viking Hendrik komen we de dagen wel door. Tropische temperaturen, afkoelen in de zee, bananensplit in een boomhut als diner met een dessert van kipkebab...lekker ontspannen. Het fijnste is dat ik nergens heen hoef, geen bus te halen, geen wachttijden in the middle of nowhere, geen tuktuks, geen agenda. Volgende week zit ik in Sydney en is het leven waarschijnlijk weer heel anders!

  • 29 November 2014 - 19:24

    Henny:

    Nou Maris, ik merk dat je het ontzettend naar je zin hebt (in ieder geval het meeste van de tijd,buiten het wachten om). En dáár gaat 't om...
    Nogmaals: je schrijft heel gezellig en leuk. Ik betrap me erop, dat ik soms met een glimlach om de lippen je stukjes zit te lezen :) Geinig toch?
    We blijven je "volgen" en ik "zie" je in Sydney.

    Dikke kus
    xx

  • 01 December 2014 - 18:59

    Sandra Mul:

    Wat een avontuur weer ,zo'n contrast met het leven hier. Erg leuk om weer te lezen.
    En wat zal Australië anders zijn vergeleken met Thailand.
    Geniet ervan liefs Sandra Paul en Abby.

  • 02 December 2014 - 04:27

    Mariska Kerkhoff:

    Dat klopt helemaal Henny, ik heb 'geweldig genoten' van Thailand! Zelfs een beetje jammer om weg te gaan... maar goed, op naar het volgende avontuur :) zie jullie in Sydney!

    Ahhh San, wat leuk om jullie drietjes als afzender te hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 19984

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: