Dag 1: de eerste stap - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Dag 1: de eerste stap - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Dag 1: de eerste stap

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 November 2014 | Nederland, Schiphol

Ik wilde zeggen dat de eerste stap achter de rug was. Maar als ik er goed over nadenk is de eerste stap waarschijnlijk al jaren terug genomen, toen ik besloot 'ooit' een verre reis te maken en de wereld te gaan verkennen. Daarna zijn steeds meer stapjes gezet,: waar wil ik heen? Wanneer? Hoe lang? Wat ga ik eigenlijk doen? Hoe ga ik dat bekostigen? ?

Allemaal vragen die stukje bij beetje werden beantwoord en daar sta ik dan met mijn backpack! Wat een onwerkelijk gevoel dat het nu echt gaat gebeuren. Toch wel emotioneel, want het blijkt dat je dan toch wel veel mensen achterlaat. Eerst afscheid van collega's en het werk waar ik het stiekem toch wel naar mijn zin had, vervolgens afscheid van vriendinnen en familie, huisdieren (ja die horen er ook bij!) en natuurlijk tranen met tuiten als je ouders je staan uit te zwaaien op schiphol.

...en toen dacht ik dat het heel handig zou zijn om alvast pasfoto's te laten maken op schiphol voor toekomstige visa. Sta je dan met betraande ogen, mascara achter je oren en een snotneus (en nee, die foto's komen niet op facebook).

Anyway, de vluchten gingen voorspoedig. Vliegen met Emirates is nog zo'n ramp niet, wat een luxe! Daar kan ik wel aan wennen voor mijn toekomstige vluchten. Bij aankomst in Bangkok de trein genomen en daarna, jawel, een brommertaxi naar het hostel. Bloempot op mn kop en gaan met die banaan!

Het hostel bevalt prima, dus de komende nachten lig ik wel comfortabel en kan ik het rustig aan doen.
Mijn avontuur in Bangkok zal ik de volgende keer beschrijven, ik ben hier nog maar een paar uur en ik heb al aardig wat beleefd!

  • 04 November 2014 - 14:30

    Papa:

    Hallo Meissie, blij dat de vluchten goed zijn bevallen en alvast veel plezier in Bangkok.
    Lekker uitrusten en genieten, tot horens. XX

  • 04 November 2014 - 21:15

    Henny:

    Hai Maris, blij dat alles goed is gegaan. Je grote avontuur gaat beginnen.
    En we gaan je zeker volgen! Dikke kus van ons uit "de Hoek".

  • 05 November 2014 - 14:26

    Mama:

    Ja, ik heb het bekeken. Wens je veel plezier. En mijn logo:geniet!!!!!!
    XXX

  • 09 November 2014 - 21:29

    Monique:

    Gevonden dus! En de mailinglist ook :-) veel plezier!! Kus uit Velsen-Zuid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 20009

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: