Dag 13: 'into the wild' met Mr. Chicken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Dag 13: 'into the wild' met Mr. Chicken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Dag 13: 'into the wild' met Mr. Chicken

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

In eerste instantie wilde ik beginnen met het bijzondere avontuur wat ik de afgelopen dagen heb beleefd. Twee nachten en drie dagen de wildernis in, slapen in een hutje onder de sterrenhemel, douchen in de rivier...

Toch speelt er eerst iets anders in mijn gedachten. Ik had diep van binnen al afscheid genomen van mijn lieve rode kater, want de kans was klein dat zo'n bejaard ventje nog een jaar zou overleven. Maar nu, slechts 2 weken op reis, moet ik van duizenden kilometers afstand toch definitief afscheid nemen. Het is een heel onwerkelijk gevoel om mee te maken, ik kan het niet anders omschrijven. Het brengt een schaduw op mijn belevenissen van de afgelopen dagen, maar ik zal toch proberen op een levendige manier te vertellen wat ik meegemaakt heb.

Na een vrij goede nachtrust in de slaaptrein naar Chiang Mai, ingecheckt bij het volgende hostel. Wauw wat een luxe met een zwembad en privekamer! Het zou echter maar een kort nachtje worden op die kamer, want een van de groepsleden was jarig en dat moest natuurlijk gevierd worden.

In de vroege ochtend met een mix van Limburgers, Amsterdammers, Britten, Oostenrijkers en een Canadees achterop de pick-up truck voor een wilde rit naar de ingang van het park. Lekker knus in de bierlucht van de vorige avond...

Al gauw kennis gemaakt met de gids, mr. Chicken, die als een gek de berg op kon springen in de volle zon bij 35 graden. Ik had daar zelf iets meer moeite mee, maar na een aantal liters zweet, een paar tussenstops bij de rivier en verkrampende kuiten zijn we toch allemaal aangekomen bij ons 'hotel' voor die avond (lees: een bamboehutje met 14 matjes en muskietennetten). Aan de ene kant geweldig om je tanden te poetsen onder de sterrenhemel, aan de andere kant iets minder als je kijkt watvoor beesten er aan het plafond hingen. Gelukkig kon mr. Chicken gitaar spelen als de beste en was er genoeg bier om de jongens weer op gang te brengen, zo vergeet je de spinnen wel even!

De volgende dag dezelfde work-out de berg op, kennis gemaakt met de dorpsstammen, prachtig uitzicht en een instant-noodle lunch bovenop de berg. Ons volgende hotelhutje was zeer luxe; een privekamer met Moniek en Manouk uit Nederland, een mierennest op ons matrasje en slaapzak waar mijn bovenbeen net in paste. Gelukkig weinig nodig gehad, want het was veel te gezellig bij het kampvuur!

De tocht afgesloten met raften (lees: drijven op een bamboevlot) en een olifantenritje. Het 'raften' moesten we zelf maar spannend maken door elkaar overboord proberen te gooien. Van de olifantenrit heb ik eigenlijk best spijt, want ze werden niet goed behandeld. Ik heb wel het scherpe bankje van de olifant links laten liggen en 'zonder zadel' gereden, maar de mahout gebruikte scherpe haken en een katapult om de olifant te sturen, verschrikkelijk om te zien.

Maar dat mocht de pret niet drukken, want met de groep was alles gezellig! Met z'n allen, stinkend van 3 dagen boswandelingen zonder douche, achterop de pick-up terugnaar het hotel. Nu, heerlijk schoon gewassen, terugkijkend op een hele gave ervaring!

Als klap op de vuurpijl trouwens nog een wilde olifant gespot, een voorproefje van mijn volgende stop. Een nacht in een olifanten opvangcentrum...


  • 15 November 2014 - 15:45

    Henny:

    Lieve Mariska, ook jou wensen we heel veel sterkte met het verlies van Body. Misschien kun je het een voordeel noemen: je gedachten worden nu wel op een speciale manier verzet....
    Ik lees je stukjes altijd met veel plezier, je schrijft ook zó levendig! Alleen dat van die beesten (lees "spinnen") hoeft voor mij dan weer niet zó levendig :) Veel plezier verder en een dikke kus van ons. xxx

  • 17 November 2014 - 11:35

    Marleen Vd Ree:

    Haha mr Chicken. Jammer van de olifanten! Lijkt me ook niet fijn om te zien. Veel plz weer ;)

  • 19 November 2014 - 04:47

    Mariska Kerkhoff:

    Dankje Henny, je hebt daar inderdaad gelijk in.
    Enne... je kent me toch, ik hou het graag lekker smeuiig haha!

  • 25 November 2014 - 14:35

    Manouk & Moniek:

    Suuuuuper leuk verhaaltje!! De jungle was zoooo leuk en gezellig!
    We denken aan je en blijven je volgen!

    Dikke kus en knuffel vanuit Koh Phangan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 19983

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: