Day 338: Over kalfjes, cowboys en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 338: Over kalfjes, cowboys en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 338: Over kalfjes, cowboys en Kuala Lumpur

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

*** for English, check below!

Kiwi eiland ligt achter me, ik stap op het vliegtuig in Auckland en een paar uur later zet ik voet op vaste bodem in Melbourne. Terug in Ozz! Nog beter, ik kan op bezoek bij twee ex-collega's die toevallig in the buurt zijn. Een heerlijk diner met Emily uit McKinlay zorgt voor het ophalen van goede herinneringen, ook al duurde het een paar rondjes door de stad om het restaurant te vinden (waar was dat straatje nou?).

Mijn vrije tijd wordt goed besteed als ik een kantoor vind om mijn belastingteruggave te regelen, ik doe nog wat last minute winkelen (jaja, 9 maanden in het land zou genoeg moeten zijn om te kopen wat ik nodig heb) en ik krijg een nieuw kapsel bij waarschijnlijk de enige non-aziatische kapper in Melbourne (ja sorry, ik weet niet hoeveel ervaring ze hebben met verven van geblondeerd Europees haar!).

Het blijkt dat Anne, mijn Duitse collega vanuit mijn begintijd in Australië in Salt Creek, een baan heeft gevonden op een melkbedrijf in de buurt! Nou, dat hoef je geen twee keer te zeggen, ik stap op de trein en een paar uur later slaan we onze armen om elkaar heen. Dat lijkt wel een eeuwigheid geleden! Het is zo fijn om elkaar weer te zien, we kunnen niet stoppen met lachen als we terugrijden naar haar huis.

We komen bij haar thuis voor een goede lunch, ik was even vergeten wat een goede kok ze is! Omdat ze op een boerderij werkt, kan ik niet wachten om achterop haar quadbike te springen en een handje mee te helpen. Wie vindt het nou niet leuk om kalfjes te knuffelen? We rijden rond met de melktrailer om de kudde te voeren, ik kan mijn hekwerk demonstreren door ervoor te zorgen dat er geen kalf ontsnapt als Anne het veld uitrijdt, ik maak mijn handen (en de rest van mijn lichaam) vuil in de melkput en natuurlijk krijgt de werkhond genoeg knuffels. Het voelt goed om weer even aan het werk te zijn! Nog beter om na afloop een fles wijn te delen met Anne.

Het voelt iets minder goed om weer te werken als de wekker gaat om 5:30 uur voor de volgende melkronde. Maar goed, we springen uit bed om het hele ritueel weer over te doen en ik geniet er nog steeds van. Een paar drankjes met de boeren, die op een of andere manier proberen om me te laten blijven, en een laatste melkronde voor ik weer terug moet naar het station voor een treinrit van 3 uur. Uiteindelijk ligt mijn backpack nog in mijn hostel in Melbourne en ik moet uitchecken voor 10 uur 's morgens!

Mijn laatste dag in Australië (alweer) en het is een geweldige avond in de pub. Mijn vlucht is midden in de nacht, dus genoeg tijd voor mij om de NRL (rugby) finale te kijken met twee teams uit Queensland. Op een of andere manier heeft mijn tijd in Queensland ervoor gezorgd dat ik een Cowboys supporter ben geworden (ja mensen, ik kijk sport!) en samen met Emily maken we de pub onveilig. Wat een geweldige wedstrijd, zo spannend want ze slagen er letterlijk in om in de laatste seconde van de wedstrijd nog te scoren, go Cowboys!

Moeilijk voor te stellen dat ik een paar uur later door het drukke Kuala Lumpur loop, proberen overeind te blijven met mijn zware backpack in de drukke stad, terwijl ik uitvogel hoe de routebeschrijving van mijn hostel werkt. "Steek de straat over naar het bankgebouw en sla rechtsaf tot je bij de 7/11 supermarkt komt). Lijkt me duidelijk, maar er blijken twee bankgebouwen te zijn en de 7/11 supermarkt zit letterlijk in elke straat! Dus natuurlijk loop ik precies de verkeerde kant op, raak hopeloos verdwaald (en bezweet), vervloek het feit dat ik geen mobiele data heb in dit land en plof uiteindelijk neer bij een McDonalds voor de wifi. Dit alles zonder geslapen te hebben, want mijn vlucht ging immers midden in de nacht. Het goede oude wifi van McDonalds (en google maps!) geven me de goede route naar het juiste bankgebouw, de juiste supermarkt en uiteindelijk mijn hostel en een bed (na natuurlijk nog 2 uur te moeten wachten tot mijn kamer klaar is).

De stad is een beetje overwelmend en ik besluit het rustig aan te doen. Ik ga een paar hoogtepunten bekijken (waaronder de beroemde Petronas twintowers) en ik slenter urenlang door de gigantische overdekte winkelcentra en het drukke chinatown. Ik probeer Maleisisch eten en ik geniet van het feit dat ik lekker kan uitslapen. Ik heb inmiddels mijn ticket naar Sumatra geboekt om de oerang oetan te bekijken dus al gauw verlaat ik deze stadsjungke voor de echte jungle!

***
Day 338: About Calves, Cowboys and Kuala Lumpur

Kiwi island is left behind, I board the plane in Auckland and a few hours later we have touchdown in Melbourne. I'm back in Ozz! Even better, I get to visit two ex-collegues who are also in the area. A lovely dinner with Emily from McKinlay makes for some good talks, even though it took us several walks around the block to find a restaurant (where was that street again?!).

My free time is spent usefull as I find an office to claim my taxes back, I do some last minute shopping (yes I know, nine months in the country should have given me enough time to buy what I wanted) and I get my hair done in probably the only non-asian hairdresser in Melbourne (sorry, I'm just not sure how much experience they have with European blonde dyed hair!).

It turns out Anne, the German girl I worked with in Salt Creek at the beginning of my time in Australia, has found a job on a dairyfarm close to Melbourne! Well, you don't have to tell my twice, I hop on the train and a few hours later we're locked in a tight hug. That has been ages! It is so great to see her again and we can't stop laughing as we drive from the trainstation to her home.

We get to her home for a good lunch, I forgot what an amazing cook she is! Since she's working on a farm, I can't wait to hop on the back of her fourwheeler to help out. Who wouldn't like cuddling with some newborn calves? We drive around with the milktrailer to feed the herd, I demonstrate my gate-skills by making sure no calves escape by following the trailer when Anne drives off, I get my hands (and the rest of my body) dirty in the dairy and ofcourse the dog gets some cuddles too. Nice to be back to work for a while! Even better to share a bottle of wine with Anne afterwards.

It feels a bit less exciting to get to work when the alarm goes off at 5:30 in the morning for the next milkround. But anyway, we hop out of bed to do the whole thing again and I still enjoy every second of it. Some drinks with the farmers, who somehow all try to convince me to stay, and one last milkinground and I have to get back to the trainstation for a three hour trainride. After all, my backpack is still at the hostel in Melbourne and check-out time is 10 in the morning!

My last day in Australia (again) but I get an awesome evening at the pub. My flight goes in the middle of the night, enough time for me to watch the NRL finals with an all Queensland line-up. Somehow my time in Queensland has resulted in me supporting the Cowboys (yes people back home, I'm actually watching sports) and together with Emily I went to see the exciting game in the pub. Exciting yes, because they managed to literally leave it to the very last second of the match to score, go Cowboys!

Hard to believe that just a few hours later I'm walking through crowded Kuala Lumpur, trying to survive carrying my backpack through the very hot city jungle, while figuring out the directions my hostel gave me. "Cross the street to the bank building and turn right untill you see the 7/11 supermarket". Seems clear, but it turns out there are two bank buildings and there are 7/11 stores everywhere! So I ofcourse walk completely in the wrong direction, get lost (and very sweaty), curse the fact that I don't have mobile data in this country and finally crash at a McDonalds to use the wifi. All this without having slept, as my flight was in the middle of the night. Good old McDonalds wifi gives me the right directions to the right bank building and the right 7/11 supermarket and from there I find my hostel and my bed (after waiting another 2 hours for my room to be ready ofcourse).

The city is already overwhelming me and I decide to take it easy. I explore the sights (like the famous Petronas twin towers) and find myself wandering for hours through the huge malls and busy chinatown. I try some Malaysian food and enjoy a good sleep-inn. I booked my ticket to Sumatra to see the orang utans, so soon I'll be leaving this cityjungle for the real jungle!

  • 08 Oktober 2015 - 13:54

    Papa:

    Hoyhoy,
    Blij dat de reis weer goed is gegaan, weer een continent wat je af kan vinken Top hoor.
    Nou veel plezier daar met de apies en pas goed op je zelf, nog ffies dan kan je al weer naar huis.

  • 09 Oktober 2015 - 09:16

    Marleen:

    Super leuk dat je vrienden ook nog even kon zien, klinkt gezellig!

  • 09 Oktober 2015 - 19:15

    Emmie:

    Hay Mariska , Joh. wat zie en doe je toch veel het duizelt me af en toe wel hoor, nu al in kuala Lumpur hoe vind je de weg? knap hoor!!! en nu nog naar Sumatra en dan terug naar huis? Nou Maris. nog veel plezier in Sumatra en tot ziens.
    \Groetje Ed en Emmie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 20006

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: