Day 176: Kleine en grote dingen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 176: Kleine en grote dingen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 176: Kleine en grote dingen

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 April 2015 | Australië, Brisbane

*** for English, check below!

Vijf uur lang op het water en vijf tinten donkerder geworden door het felle zonnetje. Ik heb mijn best gedaan, écht waar! Lijntje uit, lijntje in, kunstaas nog maar eens wisselen, stukje verder varen, linker hand, rechterhand..niks! Het enige wat aan mijn haak kwam (behalve wat leliebladeren) was een 15 cm grote (of kleine) tarpon. Jullie zullen de foto moeten uitvergroten, anders mis je hem! Extreme fishing kan ik het niet noemen, naast mijn grote vangst was het meest spannende van de dag het voeren van onze lunchrestjes aan de roofvogels...

De opdracht om een barramundi te vangen kan ik dus helaas nog niet afvinken (niemand van onze boot trouwens). Blijkbaar maakt het niet uit wanneer je komt; je bent altijd nèt een week te laat voor een goede vangst. Om het leed te verzachten heb ik maar een andere uitdaging verder uitgewerkt. Australië heeft, verspreid over het land, tientallen 'grote dingen' op straat en bij winkels (grote dieren, grote stukken fruit etc.). Een reisgenoot stelde mij de uitdaging om deze lijst af te werken en met zoveel mogelijk 'grote dingen' op de foto te gaan. Een beetje jammer dat ik het land al half doorgereisd ben zonder op de hoogte te zijn van deze trekpleisters... maar goed, ik doe mijn best! Tot dusver kan ik afvinken: de Grote Kreeft in Kingston, de Grote Roze Buffel in Winnellie en de Grote Boxende Krokodil in Humpty Doo (ja, dat is een dorpje!). Op naar de volgende...

Ondertussen focus ik me ook meer op mijn nieuwe baan. Of ik zo snel mogelijk wil beginnen (ja tuurlijk!), of ik dan zo snel mogelijk naar Brisbane kan vliegen (no problemo) en dan wordt ik op een andere vlucht gezet naar outback Queensland, naar de dichtbij gelegen zilvermijn (okidoki). Zo gezegd, zo gedaan. Ik boek de eerste vlucht naar Brisbane, doe een laatste drankje met mijn vrienden van de kampeertocht en doe vervolgens geen oog dicht omdat mijn vlucht om 1 uur 's nachts gaat. Uitgeput kom ik om 6 uur 's morgens aan, stap op de trein en strompel bepakt en bezakt naar mijn hostel. "Sorry, maar je kan de komende 4 uur nog niet inchecken". Nee hè, ik wil gewoon slapen! Ik wordt naar de televisiekamer gestuurd om te wachten. Hé, dat zijn lekkere zachte banken, weltrusten!

Joh, Brisbane is vlakbij Australia Zoo (die van Steve Irwin, The Crocodile Hunter), dat is leuk! Ik heb morgen vrij, vind wat kortingsbonnen, boek mijn bus en ziezo, mijn dag is vol. Wat een mooie dierentuin! Ik loop er rond van opening tot sluitingstijd, heb een close-up ontmoeting met een cheetah en krijg een prachtige foto, maak een nieuwe koala-knuffelfoto (deze is zoveel mooier dan de eerste!), maak een echidna-selfie (even googlen als je niet weet wat dat is), zie de krokodillenshow en raak helemaal geīnspireerd als ik lees over al het onderzoek waar deze dierentuin aan meewerkt. Wat een droombaan had die Steve! Ik zie toevallig zijn vrouw en dochter lopen en wil ze bijna bespringen om te vragen of ik alsje alsje alsje alsjeblieft bij ze mag komen werken (nee, ik heb het niet gedaan, ik zou waarschijnlijk het park uitgezet worden. Trouwens, ik heb mijn cv al meerdere malen opgestuurd)...

Dan kom je terug in je hostel en kom je erachter dat er nog geen vervolgreis is gepland. Wat is er met die mijnvlucht gebeurd? Ik ben verdorie supersnel naar Brisbane gevlogen, nu wil ik wel aan de slag ook! Goed, mijn toekomstige baas heeft nog niets van de mijn gehoord, dus de vlucht morgenochtend zit er niet in. Zucht, er gaan maar twee vluchten in de week, dus dat wordt een paar dagen extra in Brisbane. Of nee, ik neem de bus wel, ook al betekent dat 23.5 uur rijden naar 'the middle of nowhere'. Fijn, zo'n groot land! Maar, zoals ze hier zeggen... no worries, mate!

***

Day 176: Small and Big Things

Five hours spent on the water and five shades darker because of the blazing sun. I tried my best, I really did! Line out, line in, change of lure, try a different spot, left hand, right hand...nothing! The only thing I caught (except for some lillies) was a 15 cm long (or short) tarpon. You'd have to enlarge the photo, otherwise you might miss it! I can't exactly call this extteme fishing, besides my big catch, the most exciting time of the day was when we fed the eagles our leftovers from lunch...

The challenge to catch a barramundi is therefore still not checked off my list (for no one on our boat by y the way). Apperently it doesn't matter when you come; you're always just one week late for the big catch. To ease the pain, I decided to work on one of my other challenges. Australia has, spread over the country, a huge collection of 'big things', placed next to the road or alongside a shop as a tourist attraction (big animals, big fooditems etc.). One of my travelmates I met along the way, set me the challenge to take a picture with all these 'big things' (or as much as possible, since there are dozens of them). It's a shame I already traveled half the country without being aware of these attractions, but, as always, I'll do my best! So far I can tick off; Larry the Big Lobster in Kingston, the Big Pink Buffalo in Winnellie and the Big Boxing Crocodile in Humpty Doo (yes, that's a town!). Off to the next one...

In the mean while I'm focussing on my new job. If I can start as soon as possible (yes, ofcourse!), if I can make my way to Brisbane then (no problems) and I'll be put on another flight to outback Queensland from there, to a nearby silvermine (sure). So, I book the first flight to Brisbane, join my campingfriends for one last drink in Darwin and get absolutely no sleep because my flight departs at 1 am. Totally exhausted I arrive at 6 in the morning, get on the train and slowly stumble towards my hostel. "Sorry, you can't get checked in for the next 4 hours". Oh no, I just want to get some sleep! They send me to the tv room to wait untill check-in time. Hey, these sofas look nice and comfy, good night!

You know, Brisbane is quite close to Australia Zoo (Steve Irwin's, the Crocodile Hunter), that's cool! I have a free day tomorrow, find some discount coupons, book a bus and there you have it, my day is full. What a great zoo! I walk around from openingtime untill closing, I have a close-up meeting with a cheetah and get a beautiful photo, I make a new koala-cuddling picture (so much better than the first one!), make an echidna selfie, see the wildlife and crocodile show and I'm totally inspired when I see all the research that this zoo is involved in. Steve really had a dream job! By coincidence I see his wife and daughter walk through the park and I almost want to jump on them to ask if I can please, please, please work with them (no, I didn't, I'd probably be thrown out of the park. Besides, I sent my resume multiple times already)...

Then you return to your hostel and you find out that the next step of your travel isn't planned yet. What happened to the flight to the mine? I basically hurried my way to Brisbane, now I want to get started aswell! Right, my future boss has heard nothing of the mine yet, so the flight for tomorrow morning is not going to happen. Sh*t, there's only two flights a week so that means a few extra days in Brisbane. Or wait, no, I'll take the bus. Even if that means 23.5 hours driving to 'the middle of nowhere'. Nice, such a big country! But, as they say down here... no worries, mate!

  • 28 April 2015 - 14:24

    Brother-from-the-same-mother:

    Ha! Vissen! :) In ieder geval wat gevangen toch? :) blij dat je je nog steeds vermaakt. Ik ben inmiddels weer terug uit Zweden na een geweldig lang weekend ff er tussenuit... Heb ook weer internet, dus kan weer Skypen en mailen hoor :)
    Greets!

  • 28 April 2015 - 16:19

    Emmie:

    Hoi mariska,mooie foto,s je ziet er goed uit,goede bus reis gewenst door ons
    Groetjes Ed en Emmie?

  • 28 April 2015 - 20:44

    Stephanie:

    De koala foto is liiiiieeef!!!

  • 18 Mei 2015 - 19:04

    Marleen:

    dat je ook nog vrouw en dochter zag lopen heel speciaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 19960

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: