Day 38: misschien, misschien, misschien - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 38: misschien, misschien, misschien - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 38: misschien, misschien, misschien

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

10 December 2014 | Australië, Newcastle

*** for English check below

Het dagelijkse leven heeft weer een rustiger ritme aangenomen. Ik moet een beetje wennen aan het idee dat ik nergens heen hoef, zelfs geen excursies of tours geboekt. Een hostel reserveer ik nu voor een week, in plaats van 2 nachten. Ik ga weer boodschappen doen en koken, in plaats van elke avond uit eten. Ik zit zelfs, net als thuis in Nederland, 's avonds op de bank een film te kijken met een kop thee terwijl de regen tegen het raam tikt. Oké, de rest van de dag zit ik in de zon, maar dat zal ik er niet teveel inwrijven voor de mensen thuis.

Ik ben heus wel actief geweest de afgelopen dagen. Letterlijk met mijn hoofd in de wolken en mijn voeten in het water tijdens een wandeltocht in The Blue Mountains. Zeiknat van de regen en de volgende dag lekker de vochtige kleding en schoenen in de backpack gepropt. Lekker geurtje!

Mijn Nederlandse ov-kaart is ingeruild voor een Australische Opalcard en daarmee ben ik naar Newcastle afgereisd. Nee, ik heb niet opeens de boot van IJmuiden naar Engeland gepakt; 3 uur ten noorden van Sydney bevindt zich ook een kustplaatsje met de naam Newcastle. Hier blijf ik even plakken, wachten tot mijn bankpas is opgestuurd en wie weet vind ik wel dieren in nood die mijn hulp kunnen gebruiken.

Ik zit te zonnen naast een groepje reusachtige pelikanen, alsof het de gewoonste zaak in van de wereld is. Ik vraag me nu echter wel af, wil ik dit de komende maanden? Wil ik wel direct naar het noorden? Ja, ik wil naar het rif. Ja, ik wil Kim opzoeken in Cairns. Maar de weg ernaartoe bestaat uit kustplaatsjes, voornamelijk gericht op surfers. Niet echt mijn favoriete hobby...

Misschien koop ik een treinpas, van Sydney naar Perth via Adelaide. Misschien is Adelaide een mooie plek voor een kerst en oud&nieuw viering, misschien kan ik een uitstapje maken naar Alice Springs, misschien kan ik in Perth een leuke baan vinden op een boerderij om mijn visum te kunnen verlengen. Misschien heb ik daarna genoeg geld om een mooie tocht bij The Great Barrier Reef te maken, of om vrijwilligerswerk te doen in de vele parken die ik heb aangeschrevn. Misschien, misschien, misschien...

Lastig hoor, keuzes maken!

***
Day 38: maybe, maybe, maybe

Daily life is becoming more quiet. I need to get used to the fact that I don't need to do anything anymore, I haven't even booked a tour or a daytrip. A hostel is booked for a week now, in stead of 2 days. I needed to start shopping and cooking again, in stead of going out to dinner every night. I even sit, just like back home in The Netherlands, on the couch in the evening, drinking my tea and watching a movie while the rain is pouring outside. Alright, the rest of the day I'm sunbathing, but I won't rub that in for the people back home.

I did do some stuff the past days. Literally with my head in the clouds and my feet in the water during a hike in The Blue Mountains. Soaking wet from the rain and the next day I stuffed all those wet clothes in my backpack. Nice smell!

My dutch public-transportation card has made place for the Aussie Opalcard and I've made my way to Newcastle. No, I didn't take the boat from my hometown to the UK; 3 hours north from Sydney is the little town at the coast also called Newcastle. I'll stay here for a little while, waiting for my bankcard. Maybe there are even some animals for me to save around here.

I'm sunbathing next to a group of huge pelicans, like it's just any normal day. But I'm wondering: is this what I want to be doing for the next months? Do I want to head up north straight away? Yes, I want to see the Great Barrier Reef. Yes, I want to visit Kim in Cairns. But the way north consists mainly of coastal towns focussed on surfers. Not really my ideal hobby.

Maybe I'll buy a trainpass, from Sydney to Perth via Adelaide. Maybe Adelaide is a nice town to spend Christmas and New Years. Maybe I can do a trip to Alice Springs, maybe I can find a farming job in Perth to extend my visum for another year. Maybe then I will have enough money to make a big tour at the reef or to do some volunteering at one of the many parks I've been in contact with. Maybe, maybe, maybe...

Difficult, making decisions!

  • 10 December 2014 - 08:28

    Leontien:

    Hey,
    Lastig hè als je moet kiezen. Australië is helaas te groot om alles te zien/doen. Adelaide was mijn favoriete stad, dus die zou ik zeker aanraden! Kun je onderweg ernaartoe eerst nog the great ocean road doen :-) Perth en de westkust zijn prachtig! En als je met paarden wil werken heb ik nog wel een adresje voor je. En mocht je toch aan de oostkust blijven, ga iets meer land inwaarts en zoek de kleine kustplaatsen op. Is ook super mooi en helemaal niet zo veel surfers, maar koalas, wijn, kangeroes, watervallen, bergen. Te veel! Maar vooral, niet teveel stil staan bij wat je misschien gaat missen, geniet van de dingen die je wel doet!

  • 10 December 2014 - 10:38

    Mariska Kerkhoff:

    Hey, bedankt voor je advies Leo (en nog gefeliciteerd met je verjaardag!). Ik heb 9 maanden, dus ik kan gelukkig een hoop zien van het land, maar het is zo moeilijk om te beslissen waar ik me een poosje wil settelen voor werk. Wie weet zit ik straks in Perth en krijg ik een droombaan in Queensland... zou een beetje jammer zijn.
    Maar je hebt helemaal gelijk, ik moet genieten van de dingen die ik wél doe! Watvoor werk met paarden is het en waar? Denk je dat een betaalde baan mogelijk is, of is het in ruil voor accomodatie? Ik sta momenteel nog open voor alles haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 19979

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: