Day 33: start in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 33: start in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 33: start in Sydney

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 December 2014 | Australië, Sydney

*** for English check below!

Heerlijk om uit een vliegtuigraampje te staren naar de wereld onder je. Bij het opstijgen deden de verlichte straten van Bangkok me denken aan de versieringen in onze Nederlandse winkelstraten met kerst. Verder dan dat komt het kerstgevoel niet, want bij het landen kon ik genieten van een zonnetje over het Australische landschap en de prachtige kust bij Sydney. Aaaahh... eindelijk is het zo ver!

Slechts 10 minuten na aankomst in het hostel, sta ik met mijn wandelschoenen in de lobby klaar. Weinig geslapen? Lekker belangerijk! Deze wandeltocht langs de stranden van Sydney wordt maar één keer per week georganiseerd en die wil ik niet missen!

Met ongeveer 40 man en 3 knappe kerels om ons te begeleiden duiken we de bus in. Een beetje proppen, maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Uitstappen bij Coogee beach en gaan met die banaan! Ik kan gelijk genieten van het Australische landschap met de prachtige rotsformaties langs de kust en de kleine baaitjes met strandjes. Met een brandend zonnetje op ons hoofd uiteindelijk aangekomen bij het beroemde Bondi beach (check!). Nog op zoek geweest naar Animal Planets 'Bondi Vet', maar die was helaas niet te vinden. Nouja, de andere bezoekers op het strand waren ook niet vervelend om naar te kijken hoor! Oh... gaan we al?

We vallen gelijk met onze neus in de boter bij terugkomst in het hostel want er wordt een gratis wijn&kaas feestje gegeven in de keuken! Oké, droge crackers en wijn uit een zak, maar met de prijzen in Australië mag je niet klagen over gratis drank.

Rustig aan kennismaken met de stad en praktische zaken regelen, dat staat als eerst op mijn lijstje. Ik moet een bankrekening openen, een Australische SIM installeren, een nummer van de belasting aanvragen etc. Maar ondertussen wil ik ook door de stad wandelen, het operahuis bekijken, de parken bezoeken en het zou ook handig zijn als ik vast een beetje werk kan zoeken in de tussentijd. Ondertussen moet ik me ook bezig houden met kerst en oud&nieuw, want alles is hier al snel volgeboekt. Stiekem heb ik ook al een oog op een koalaziekenhuis waar ik misschien wat (vrijwilligers)werk kan doen.

Terwijl ik me dus prima vermaak Down Under, wil ik het voor jullie ook iets leuker maken. Een reisgenoot bracht me op het idee om jullie de kans te geven om opdrachten voor me te verzinnen terwijl ik op reis ben. Dus aan jullie de vraag: wat wil je dat ik doe?

Het mag van alles zijn; een specifieke plaats bezoeken, iets speciaals eten, een bepaalde foto maken of een activiteit doen. Verzin maar iets geks! Ik hoor het graag, maar bedenk wel dat dure ideeën waarschijnlijk een bijdrage vereisen ;-)

***
Day 33: starting in Sydney
I love staring out of an airplanewindow and seeing the world below pass by. During take off, the lights in the streets of Bangkok reminded me of the christmaslights on the streets in The Netherlands. I didn't get much more of a christmasfeeling, because during landing I could enjoy the sunshine over the Australian landscape and the beautiful coast of Sydney. I'm finally here!

Only 10 minutes after arrival in the (very big!) hostel, I put on my walking shoes and srood standby in the lobby. No sleep? Who cares? This beachwalk is only organised once a week, and I'm not going to miss it!

With about 40 fellow travelers and 3 cute guys to guide us, we set out towards the busstation. A little bit overcrowded, but I'm used to that by now. Got off at Coogee beach and ready to rumble! Immediately enjoying the Australian coasts witb the beautiful rockformations and the little beaches and bays. Under the burning sun we arrived at Bondi beach (check!). Tried to look for Animal Planet's 'Bondi vet', but sadly no sight of him. Though the other people on the beach were definately not bad to look at either! Oh...we're leaving already?

I chose a good day to arrive, because upon our return to the hostel there was a free wine&cheese party in the kitchen. Okay, goon and dry crackers, but with the prices in Australia you can't complain about a free drink.

Slowly getting to know the city and arrange all practical stuff, that's the first thing on my list. I need to set up a bankaccount, an Australian SIMcard and a tax file number. But I also want to walk the city, see the operahouse, visit the parks. Oh and it would be nice if I could search for a jov in between all that. During all that I need to think about Christmas and Newyears, because everything is almost fully booked for rhe holidays. Secretly I hsve my eye on a coala hospital where I hope to do some (volunteer) work.

While I'm enjoying myself Down Under, I would like to make ir a little more exciting for my readers too. A fellow traveller gave me the idea of letting you guys come up with assignments for me. So my question is: what do you want me to do?

It can be anything; visit a certain place, eat something in particular, make a special picture or do some sort of activity. Think of something crazy, but remember that expensive suggestions might need a bit of sponsoring ;-)

  • 07 December 2014 - 21:52

    Marlijn:

    Eeeeeeej Maris,

    vandaag even binge reading gedaan, al je verhaaltjes in één keer gelezen. Super leuk, vooral om te lezen over de olifantenopvang. Ik geloof dat je het super naar je zin hebt, hier mis je niet veel of je moet van ijzige regen houden.

    Opdracht: op de foto met één van de knappe mannelijke Bondi surf strandwachten. Ghehe ;) Geef hem maar een kusje van mij, have fun!!!!

    xx mar

  • 08 December 2014 - 02:09

    Mariska Kerkhoff:

    Haha, die opdracht kan ook alleen van jou komen Marlijn! Ik ben momenteel niet meer in Sydney, maar ik kom er vast nog terug. Dus ik noteer de uitdaging! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 20015

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: