Day 84: een vrouw met een missie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 84: een vrouw met een missie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 84: een vrouw met een missie

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

25 Januari 2015 | Australië, Adelaide

***For English check below!
Een paar dagen in Adelaide brengen het reizigersgevoel weer helemaal bij me terug. Wat te zien? Wat te doen? Hoe zoveel mogelijk in 4 dagen te proppen en toch genoeg tijd hebben om uit te rusten tijdens mijn 'vakantie'? Ik merk dat ik eigenlijk moeiteloos omschakel. Alleen al het appartement van Donna geeft me genoeg rust; een heerlijk schone kamer, zonder spinnen. Een tweepersoons opblaasbed zonder hobbels en bobbels van een oud matras, geen wekker in de ochtend om me naar een frituurpan te lokken... heerlijk!

Mijn vrije tijd gebruik ik goed door de bus te nemen naar de stad wanneer Donna werkt. Ik slenter door de winkelstraat, kan mijn geluk niet op om weer 'onder de mensen' te zijn, ik ontdoe de supermarkt van alle dingen die we in de roadhouse niet kunnen kopen, ik heb nu eindelijk mijn échte leren cowboyhoed, ik koop heerlijk vers fruit en sushi (!) om te lunchen in het park...

Maar ik kom ook naar de stad met een missie. Ten eerste heb ik een van mijn opdrachten te volbrengen. Na het kussen van een Bondi lifeguard, heeft een ander lief vriendinnetje mij een nieuwe uitdaging gegeven. Allebei fan van de Australische boerderijserie 'McLeod's Daughters' en verliefd op een specifieke trouwjurk die gebruikt is in die serie... dus de uitdaging luidt: op de foto met die jurk!

Ik weet dat de serie opgenomen is ten noorden van Adelaide en ik weet ook dat de jurk tentoongesteld staat in een stomerij in een klein plaatsje in die buurt. Dus de eerste kans die ik krijg, pak ik de trein naar dit dorp en overval de stomerij met mijn camera. De prachtige bruidsjurk hangt op een paspop en ik maak gauw een paar foto's in de drukke winkel. Saaiii! Als ik iets doe, doe ik het goed. Ik gooi al mijn charmes in de strijd en voor ik het weet sta ik voor de spiegel en wordt ik ingesnoerd in de jurk, dat is pas een goede foto! Ik zou zeggen: missie geslaagd!

Ik voltooi ook mijn wat minder spectaculaire missie die ik mezelf heb gesteld om eindelijk The Hobbit in de bioscoop te zien. Ik krijg heerlijke maaltijden voorgeschoteld bij Donna, die ik in de roadhouse nooit zou kunnen creëren met onze beperkte ingrediënten. Ik loop een hele middag rond in Cleland Wildlifepark, knuffelend met koala's en kangoeroes. Ik zit 's avonds uren op de bank te kletsen met een glas wijn (we hebben geen bank in Salt Creek!) en ik geniet van het balkon met zeezicht...

Terug in Adelaide loop ik toevallig langs een restaurantje. Nouja, niet zomaar een restaurantje... Jamie Olliver's Italiano! Hallelujah, wat een maaltijd. Samen met Donna geniet ik op mijn laatste avond van heerlijke verse pasta, olijven, kaas en wijn en de meest overheerlijke pavlova, die Jamie kan er echt wat van!

...en dan is het tijd om terug te keren naar de dagelijkse sleur. Maar ik reis terug in stijl! Op donderdagochtend stap ik in de vrachtwagen van één van onze leveranciers, klaar voor de rit naar Salt Creek. Voor ik het weet sta ik weer in de keuken burgers te bakken, maar wel vol nieuwe energie na dit uitstapje. Die energie zal ik nodig hebben want dit weekend is de viswedstrijd op het strand, wat betekent dat er honderden vissers op af komen... en die willen allemaal eten, drinken, aasvissen en visgerei kopen. Klaar voor de start, go!

Nog een maandje te gaan, ik kruip weer achter de gril en slaap weer op mijn hobbelmatras tussen de spinnen. Mijn eerste aankoop in Adelaide was mijn treinticket en een reservering voor de trein naar Perth. 26 februari reis ik door naar een nieuw avontuur. Wie geīnspireerd is geraakt door mijn opdrachten met lifeguards en bruidsjurken, ik sta open voor nieuwe uitdagingen om mijn lijstje weer aan te vullen! Tot gauw!

***
Day 84: a woman on a mission

A few days in Adelaide bring back the travellersvibe again. What to see? What to do? How do I stuff everything in just 4 days and still get enough rest during my 'holiday'? I notice that it's pretty easy to adjust. Just Donna's apartment gives me enough rest; a lovely, clean room without spiders, a queensize inflatable bed without bumps and lumps from an old matrass, no alarm in the morning calling me to the fryer... great!

I use my spare time wisely by taking the bus into town while Donna is at work. I walk through the streets, so happy to be amongst other people again, I empty the supermarket from all the stuff we can't buy in the roadhouse, I finally found my Aussie cowboyhat, I buy fresh fruits and sushi (!) to have a nice lunch in the park...

But I come to Adelaide with a mission aswell. After my challenge kissing a Bondi lifeguard, one of my sweet friends back home set me a new challenge. Both fans of the series Mcleod's Daughters and both in love with a certain weddingdress used in one episode... the assignment is to take a picture with that dress!

I know the series is filmed just north of Adelaide and I know the dress is on display in a drycleaners in a little town. So, first chance I get, I take the train to that little town and storm the drycleaners with my camera. The dress sits on a mannequin in the window, looking all beautifull. I quickly take a few pictures in the busy shop. Right... boring! When I do something, I do it right. I throw in all my female charms en before I know it, I'm standing in front of the mirror being tied up into the dress. Now that makes a stunning picture! I would say: mission accomplished!

I also complete a little less exciting mission I set myself, I finallysee The Hobbit in the cinema. I get a few lovely meals at Donna's place that I could never recreate in the roadhouse with our limited ingredients, I spend a whole afternoon in Cleland Wildlifepark hugging coala's and kangaroos. In the evenings we sit on the couch for hours talking and drinking wine (we don't have a couch in Salt Creek!) and I enjoy the balcony with seaview...

Back in town I stroll past this little restaurant. Well, not just any restaurant... Jamie Ollivers Italiano! Together with Donna I have dinner on my last night in town, eating delicious fresh pasta, olives, cheese, wine and the best pavlova ever. Jamie lives up to his reputation!

... And then it's time to go back to daily life. But I travel in style! On thursdaymorning I step onto the truck of one of our suppliers, ready for the trip back to Salt Creek. Before I know it I'm back in the kitchen making burgers, but full of new energy after these few days. I'm going to need that energy because the fishingcompetition is on this weekend. Meaning hundreds of fisherman are coming to the beach, all wanting food, drinks, bait and fishinggear. Ready, set, go!

Only one more month to go. I jump back behind the grill and I'll sleep on my lumpy bed again in midst of all the spiders. My first mission in Adelaide was buying my trainticket and I made a reservation for the train to Perth. On the 26th of february I'm moving on to a new adventure. Whoever got inspired by my adventures with lifeguards and weddingdresses, I'm open to new challenges to add to my list! Till next time!

  • 25 Januari 2015 - 13:46

    Marleen:

    gaaf in die jurk!!!

  • 26 Januari 2015 - 15:43

    Emmie:

    Hai Mariska, wat heb je je vijf vakantie dagen goed besteed weer veel gezien jjammer genoeg heb ik de bruidsfoto niet gezien lukte niet ,Nou Maris werk ze maar weer en totziens Ed en Emmy

  • 27 Januari 2015 - 15:56

    Emmie:

    Hoi mariska leuk dat je reageerd ,kreeg de foto niet te pakken nu wel staat je erg mooi apart hoor hier is verder alles rustig. Groetjes van ons .Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 19998

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: