Day 315: Een IJzige Uitdaging - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 315: Een IJzige Uitdaging - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 315: Een IJzige Uitdaging

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

14 September 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

*** for English check below!

Het is 8 uur 's morgens en ik ben in lange tijd niet zo enthousiast geweest. Vol energie klim ik mijn extreem wiebelige stapelbed, misschien omdat iedereen in mijn kamer zijn wekker had laten afgaan op exact hetzelfde moment. De grijns op mijn gezicht wordt breder als we de gordijnen opendoen en een strakblauwe lucht zien, perfect! Over een paar uur zitten we in een helikopter, vliegend over de Frans Josef gletsjer, afgezet op het ijs voor een bijzondere wandeling. Het eerste wat ik aandoe is mijn bikini. Wat?! Ja, mijn bikini. De meesten van mijn lezers kennen me, ik ben altijd in voor een uitdaging. Op een of andere manier waren 2 glazen wijn genoeg om m mij ervan te overtuigen dat ik een foto nodig had vam mij in bikini op het ijs. Dus, zodoende, het staat op mijn lijstje met opdrachten.

Na even wachten is onze groep ingecheckt en worden we voorzien van een lading kleren en laarzen met spikes om ervoor te zorgen dat we "ijs-klaar" zijn. In eerste instantie een fijn idee dat we al die kleren aanhebben, we gaan immers het ijs op. Maar de korte wandeling naar de helikopters doet me snel realiseren dat het helemaal niet zo koud is en het zweet breekt me al uit.

Goed, dat is gauw vergeten wanneer de heli's arriveren. Ik krijg een plekje naast de piloot dus ik heb een geweldig uitzicht. En geweldig is het, mijn grijns wordt groter en groter als we over de gletsjer vliegen. Wauw, wat een ervaring, dit mag van mij nog wel veel langer duren! We worden afgezet op het ijs en vervolgen onze weg door grotten, op steile trappen (uitgehakt door onze lieftallige gids met haar pikhouweel), van glibberige hellingen en langs de meest prachtige ijsformaties. We drinken van het verse gletsjerwater, maken selfies in de sneeuw en klimmen langzaamaan naar de top. De zon straalt volop en ik krijg het zelfs behoorlijk warm (die bikini gaat steeds beter klinken).

De omgeving is zo mooi, het is moeilijk te geloven dat het echt is. Het uitzicht vanaf de top is overweldigend, dus dit lijkt het beste moment voor de uitvoering van mijn opdracht. Tot de verbazing van mijn groep (doet ze het écht?!) trek ik mijn kleren uit, grijp de pikhouweel en... nouja, de foto's spreken voor zich, opdracht volbracht. Ik geloof dat de helikopter die net langsvloog ook van het uitzicht heeft genoten... Vervolgens vlug onze weg naar beneden (volledig aangekleed) want de helikopter staat weer klaar om ons terug te vliegen. Vanuit de heli naarvde hotpools, waar we de rest van de dag kunnen relaxen in het warme water.

We vertrekken in de ochtend richting Wanaka. Een busrit van een paar uur, maar we krijgen genoeg tussenstops om van de mooie uitzichten te genieten met de Zuiderlijke Alpen aan één kant en de oceaan aan de andere. Een korte wandeling van een uur brengt ons rond Lake Matheson, ofwel het Spiegelmeer. We zien gauw waar de naam vandaan komt, als je een foto neemt van de bergen en hun reflectie, kan je hem ondersteboven draaien en je hebt precies hetzelfde beeld. Net een ansichtkaart!

Bij Ship's Creek hebben we genoeg fotomomentjes op het prachtige strand and slechts een paar minuten rijden brengt ons midden in de bossen, starend naar een sprookjesachtige waterval bij Thunder Falls. Het water is zo schoon en helder dat we onze waterflessen ermee kunnen vullen. Nog een ansichtkaart momentje bij de Blue Pools en zelfs bij de toiletstop heb je je camera nodig, want het uitzicht is bijzonder na elke bocht in de weg. We eindigen de dag in Wanaka, met natuurlijk een laatste fotomomentje bij de boom die midden in het meer groeit. Mijn camera krijgt veel werk de komende dagen!

***
Day 315: An Icy Challenge

It's 8 o'clock in the morning and I haven't been this excited for a while. Full of energy I climb out of the ridiculously wobbly bunkbed, maybe because all 4 people in the room had their alarms go off at the same time. The grin on my face grows larger when we open the curtains and see a clear blue sky, perfect! In a few hours we'll be in a helicopter, flying over the Frans Josef glacier, dropped off on the ice for an amazing hike. First thing I put on is my bikini... What?! Yes, my bikini. Most of my readers know me, I'm always up for a challenge. Somehow, 2 glasses of wine was enough to convince me that I needed a picture in my bikini on the ice. So, there you go, it's added to my list of challenges.

After a little wait our group was checked in and we were provided with a bunch of clothes and boots with spikes to make sure we're "ice-proof". At first a very nice idea to be covered, since we are going onto the ice. But the short walk to the helicopter quickly made me realise that it isn't actually that cold and I'm already starting to break a sweat with all my layers on.

Anyway, that is soon forgotten when the heli's fly in. I get a seat next to the pilot, so I get an amazing view. And amazing it is, my goofy grin grows bigger and bigger as we fly upto the glacier. Wow, what an experience, it could have lasted forever in my opinion! We get dropped off on the ice and make our way through caves, up steep stairs (made by our lovely guide with her pick-axe), down slipperly slopes and past the most gorgeous iceformations. We drink from the fresh glacier water, we take selfies in the snow and slowly make our way to the top. The sun is beaming down on us and I'm actually getting hot (this bikini sounds more and more comfortable at this point).

The surroundings are so beautiful, it's hard to believe it's real. The view from the top is stunning, so I reckon this is the best spot for my special picture. Much to the surprise of my group (is she actually doing it?!) I take my clothes off, grab the pick-axe and well... the photo's speak for themselves, challenge completed. I'm sure the helicopter that just flew by also enjoyed the view... Time to rush down the glacier after that (fully clothed again) because the heli is coming to bring us back again. From the heli straight to the hotpools where we can relax after this exciting day.

We leave in the morning to make our way to Wanaka. A few hours by bus, but we get enough stops along the way to enjoy the dreamlike scenery of the Southern Alps on one side and the ocean on the other. A short hour walk around Lake Matheson, or the "mirror lake", shows us where it got the name from. Take a picture of the reflection of the mountains on the water and you can flip it around, not knowing which way is up or down. It is truly like a postcard.

At Ship's Creek we have enough photomoments on the beautiful beach and only a short drive later we find ourselves surrounded by forest staring at the gorgeous waterfall at Thunder Falls. The water is so clean and fresh that you can fill up your waterbottle. Another postcard-moment at the Blue Pools and you even need your camera at the toiletstops because the view is amazing around every twist in the road. We conclude the day when we arrive in Wanaka, where we (ofcourse) need to grab our camera's again for the unique view of a tree growing in the middle of Lake Wanaka. Believe me, my camera is going to be well used the coming days...

  • 14 September 2015 - 09:18

    Robin:

    Wat onwijs gaaf weer maris!! Xx

  • 14 September 2015 - 16:42

    Emmie:

    Wat een avontuur Maris. jij durft toch werkelijk alles super hoor!!! Groetjes.

  • 14 September 2015 - 21:33

    Steph:

    Mooi meis! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 19951

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: