Day 210: Thuis in de outback - Reisverslag uit McKinlay, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 210: Thuis in de outback - Reisverslag uit McKinlay, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 210: Thuis in de outback

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

31 Mei 2015 | Australië, McKinlay

*** For English check below!

Het einde van een werkdag, mijn avondeten in de pub gehad en ik slenter naar huis. Boven me een miljoen sterren, de melkweg spreid zich uit over de nacht. De enkele straatlampen van Mckinlay zorgen ervoor dat ik een meterslange schaduw creëer op de weg. Achter me rijd een 'wegtrein' langs de pub, zo'n vrachtwagen die minstens drie keer zo lang is als een normale vrachtwagen. Links van me staat een klein gebouwtje, ongeveer zo groot als mijn eerste studentenkamer. Geloof het of niet, het is de bibliotheek! Ik kruip onder het hek door aan de rechterkant van het pad, een sluiproute naar de voordeur van m'n huis. Langs de wasmachine op het terras en de buiten-wc en het donkere huis in, even aftasten naar het lichtknopje aan de andere kant van de keuken. Ik dump mijn tas in een hoek van mijn slaapkamer en plof neer... weer een dag voorbij.

Een rij Harley Davidson motoren heeft zich gevormd voor de pub; vrienden van Frank op bezoek voor een paar dagen. Natuurlijk wordt ik al gauw uitgenodigd voor een fotomomentje op een van de beauties (de motor, niet de vrienden van Frank) en de middag wordt gevuld met drank, een gitaar en een collectie country liedjes. Ook Francesca en Luke blijven plakken, nadat ze in de ochtend bij een liefdadigheids evenement op bezoek kwamen.

De roadhouse naast de pub heeft een wisselende collectie aan backpackers. Sinds ik in Mckinlay ben zijn er al drie nieuwe meiden langsgeweest, waarvan er 1 na een week is ontslagen. De eigenaren schijnen nogal te lijken op Adam, uit de roadhouse waar ik gewerkt heb. Geen wonder dat niemand het er lang uithoudt! Ik prijs mezelf gelukkig met de deal die ik heb tussen de farm en de pub. Al ben ik af en toe wel in de roadhouse te vinden, het is de enige plek in de buurt die chocolade verkoopt!

Bij de pub heb ik een kamergenoot voor het weekend. Francesca slaapt bij me op de kamer, aangezien Luke het weekend weg is. Gezellig om wat tijd met haar te kunnen doorbrengen, normaal gesproken zien we elkaar alleen kort tijdens de omwisseling aan het einde van de week. Onze vegetarische Italiaanse (ofwel: vegetaliaan) is helemaal geen verkeerd gezelschap! Na het werk duiken we de tv-kamer achter de roadhouse in om samen met de andere meiden een film te kijken (wat er meestal op uitdraait dat de junkfood voorraad geplunderd wordt).

Mijn week op de farm is helaas kort, aangezien Luke me pas woensdag komt ophalen. In die paar dagen weet ik mijn schilderwerk af te maken, met de 4WD het terrein te doorkruisen met een boormachine in de aanslag om op alle hekken een naambord te hangen, vervolgens verdwaald te raken op een van de immens grote weilanden en uiteindelijk weer neer te ploffen op de bank in de 'thuisbioscoop'. Ik heb wat digitale studieboeken verzameld om me voor te bereiden op mijn dierenarts examen in Australië volgend jaar en ik ben weer helemaal bij met mijn favoriete serie. Ik kan lekker mijn gang gaan in de keuken, wat in de pub helaas niet echt mogelijk is. Het feit dat Luke met een knofookpers staat te zwaaien (ninja!) probeer ik maar even te negeren als we het ontbijt klaarmaken op zondagochtend. Vanavond is de wisseling weer, ik kijk op mijn agenda... jeetje, ik ben hier alweer 5 weken!

***
Day 210: Home in the outback

The end of a work day, had my dinner in the pub and I wander te street to go back home. Above me a million stars, the milkyway spreads itself over the night. The few streetlamps in Mckinlay cause me to cast a very long shadow on the road. Behind me, a roadtrain makes it's way on the highway past the pub, one of those trucks 3 times as long as a "normal" one. To my left there's a little building, about the size of my first studentroom. Believe it or not, it's the library! I crawl under the fence on my right, a shortcut to my frontdoor. Past the washingmachine on porch and the outside toilet and into the dark house, some time to find the lightswitch on the other side of the kitchen. I throw my bag in a corner and crash on the bed... another day over.

A row of Harley Davidson motorbikes has formed in front of the pub; friends of Frank visiting for a few days. Ofcourse I'm soon invited for a photo moment on one of them (the bikes, not the friends) and the afternoon is filled with drinks, a guitar and a collection of country songs. Francesca and Luke stick around aswell, after they've come over for a charity event that morning.

The roadhouse next to the pub had a different array of backpackers. Since I've arrived in Mckinlay they've had three new girls, one of them got fired after a week. The owners appear to be a little like Adam from the roadhouse where I worked before. No wonder no one is able to stay there for long! I find myself lucky to have the deal between the pub and the farm. Although you can find me at the roadhouse aswell, the only place where you can buy chocolate in this area!

At the pub I have a roommate for the weekend. Francesca stays with me in the room, since Luke has gone away for the weekend. Nice to be able to spend some time with her, as we usually just see eachother at the switch on sundays. Our vegeterian Italian (vegetalian!) is quite fun company! After work we duck into the tv room behind the roadhouse to watch some movies with the girls (which usually turns out with us eating a lot of junkfood).

My week on the farm is a short one, sadly, since Luke only comes to pick me up on wednesday after his trip. In these few days however, I manage to finish my signs, cross the property in 4WD with a drill at hand to provide every gate with a sign, get lost on one of the huge paddocks and eventually settle myself on the couch in our 'home cinema'. I collected some digital studybooks to prepare for my veterinary exam in Australia next year and I'm also totally up to date with my favorite series. I can cook whenever and whatever I want in the kitchen, which is sadly not always the case in the pub. I try to ignore the fact that Luke is waving the garlicpress around (ninja!) when we are making our sunday breakfast. Tonight is the switch again, I look at my agenda... wow, I've been here for 5 weeks already!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 19883

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: