Day 45: persoonlijke paparazzi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 45: persoonlijke paparazzi - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 45: persoonlijke paparazzi

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

17 December 2014 | Australië, Sydney

***for English check below!

Met een grote glimlach op mijn gezicht, backpack ingepakt (ik zweer het, ik koop niks extra maar het wordt steeds moeilijker om hem in te pakken!), zit ik weer op een stoeltje op het vliegveld. Wat een dag, of eerlijk gezegd, wat een dagen!

Allereerst heb ik nog een Kim ontmoet, een kiwi recentelijk verhuisd naar Australië. Een getalenteerdel fotograaf, artieste en zo'n lief en interessant persoon, met een levensverhaal waar je een boek over kan schrijven. Ze neemt me mee op sleeptouw naar Manly, we eten fish 'n chips op het strand, we maken een praatje met een muzikant, we bewonderen de Aussie biceps enwe struinen door souvenirshops... Juist op het moment dat ik ergens in een voorraadkast een bikini sta te passen (leuk joh, met de Australische vlag erop!) wordt ik gebeld. "Goh, zoek je nog werk?" Ehhh ja!

Ik heb vorige week gesolliciteerd bij een roadhouse/camping nabij Adelaide als manusje van alles. Daarna kwam de kersenboomgaard, maar die liet nooit meer wat van zich horen. Dus ik ben natuurlijk bereid om als manusje aan de slag te gaan en zij zijn wanhopig op zoek naar mensen voor in de keuken met de feestdagen. Jahoor, ik laat me wel omscholen tot Australia's next masterchef in een week! Dus ik zit klaar voor een vlucht naar Adelaide, ik zit klaar voor een nieuwe uitdaging.

Over uitdagingen gesproken; ik was in Sydney en in Sydney ligt Bondi beach. Laat dat nou nummer 1 op mijn lijstje met opdrachten zijn: op de foto, bij voorkeur met kus, met een Bondi-lifeguard. Als ik iets doe, doe ik het goed. Ik neem Kim mee als mijn persoonlijke paparazzi en bij puur toeval kent zij Andy, één van de strandwachten. Stop numero uno, op een surfboard met onze heer Andy.

Maarja, ik kijk ook naar 'Bondi rescue' en ik weet een beetje wat daar rondloopt. Ik moet en zal met Maxi op de foto. We speuren het strand af, wachten een uur tot hij terug is van zijn lunch en lopen heel nonchelant achter zijn strandbuggy aan. Nee hoor, ik ben geen stalker, ik wil je gewoon een kus geven! Nou, daar zei hij geen nee tegen. Spring uit die buggy en op de foto, als dit geen geslaagde opdracht is, weet ik het ook niet meer.

Als ik dan toch bezig ben, wil ik ook op de foto met 'Bondi vet'! Dus, wij slenteren door de stad, op zoek naar de kliniek waar hij werkt. Als ik buiten een foto van het uithangbord sta te maken, komt er lachend een medewerker naar buiten ("zijn kartonnen persoonlijkheid staat binnen hoor!"). Jammer, de echte Chris Brown, de knappe dierenarts uit de televisieserie, was helaas niet aanwezig. Nou, dan ga ik wel op visite bij 'kartonnen Chris' voor een foto!

Ik heb prachtige foto's van Kim als herinnering aan deze hilarische dag. Als sportfotografe kreeg ze me zelfs nog even zover om als ware yogi te balanceren in de branding. Daarom zit ik nu met zo'n grote glimlach in het vliegtuig, zelfs al zit er een klein kind achter me constant tegen de stoel te trappen. Sydney is zo slecht nog niet...

***
Day 45: personal paparazzi

With a big smile on my face, backpack stuffed again (I swear, I'm not buying anything extra but it keeps getting more difficult to pack it!), I'm waiting in a chair at the airport. What a day, or rather, what a couple of days!

To start, I met another Kim. A kiwi recently moved to Australia. A talented photographer, an artist and such a sweet and interesting person, with a lifestory that you can write a book on. She takes me on the ferry to Manly, we eat fish 'n chips on the beach, we have a chat with a musician, we admire some Aussie biceps and we pass through every souvenirshop... Just when I'm trying on a bikini in some backroom (so cool, it has the Aussie flag on it!) I get a call. "Are you still looking for work?" uhm yeah!

Last week I applied for a job at a roadhouse/campingsite near Adelaide, doing all sorts of work. After that came the cherryorchard, but I never heard from them again. So ofcourse I'm willing to come to the roadhouse. Since they are desperately looking for staff in the kitchen around the holidays, I'd be more than happy to become Australias next masterchef in the coming week. So I'm ready for a flight to Adelaide, I'm ready for a new challenge.

Speaking of challenges. I was in Sydney and in Sydney lies Bondi beach. That happened to be the first assignment on my list: get a picture, preferably with kiss, with a Bondi lifeguard. When I do something, I want to do it right. So I take Kim as my personal paparazzi and as a pure coīncidence, she knows a Bondi lifeguard. So, stop numero uno, on a surfboard with our gentleman Andy.

But I watch 'Bondi rescue' so I know what kind of guys walk around on that beach. So I had to have a photo taken with Maxi. We searched the beach, waited for an hour for him to come back from lunch and casually followed his beachbuggy. No, I'm not a stalker, I just want to give you a kiss! Well, he didn't say no to that. Hop off the buggy and take a picture. If that's not succeeding in a challenge, I don't know what is.

But, now I'm on a roll. I want to take a picture with 'Bondi vet' too! So we walk through town, trying to find the clinic that he works in. When I'm outside, taking a picture of the sign, an employee walks out the door laughing ("his cardboard personality is inside, you know!"). Too bad, the real Chris Brown, the handsome vet from the tv series, is not in town. Alright, I'll jump in and take a picture with cardboard Chris then!

I have some great photos from Kim to remind me of this hilarious day. As a sportsphotographer she even got me to balance on the rocks like a true yogi. That's why I have this big grin on my face while flying to Adelaide, even if there is a little kid behind me kicking the chair. Sydney really isn't that bad...

  • 17 December 2014 - 18:37

    Karolien:

    Hahaha superleuk!!! Maar jammer van de Bondi vet...

  • 17 December 2014 - 19:58

    Emmie:

    Lieve Mariska ,veel succes met je baantje als(chefkok )haha. Wij zijn weer opa enoma geworden van een prachtige Klein zoon Bent vandaar dat ik niet op je berichtjes v gereageerd heb ,maar ik volg je wel hoor want ik vind het heel knap wat je allemaal doet .Mariska een heel goede reis en tot schrijfs xx

  • 20 December 2014 - 20:05

    Marleen:

    Hahaha, wat maak je veel mee! Leuke foto's!

    xxx

  • 21 December 2014 - 13:47

    Henny:

    Lieve Mariska, je vermaakt je daar prima zo te lezen. Goedzo!
    Blijven genieten hoor!
    Omdat 't niet anders kan, dan maar op deze manier:
    Hele fijne kerstdagen en een gezond en veilig 2015 gewenst!!
    Dikke kus van ons uit de Hoek.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 19886

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: