Day 43: lijstjes en lachvogels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu Day 43: lijstjes en lachvogels - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska Kerkhoff - WaarBenJij.nu

Day 43: lijstjes en lachvogels

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 December 2014 | Australië, Sydney

*** for English, check below

Ik heb al een aantal mensen kunnen inspireren tot het verzinnen van een opdracht. Stiekem vind ik het nu al helemaal leuk om aan deze ideeën te beginnen. Ik ben altijd in voor een uitdaging! Sommige dingen kosten misschien wat tijd, maar eens zien hoe ik het er vanaf ga brengen met het volgende lijstje:

1) Een foto, en bij voorkeur een kus, met een knappe Bondi-lifeguard. Met dank aan Marlijn Klinkenberg voor deze niet heel vervelende opdracht!
2) Gebruik maken van een van de vele openbare bbq's hier in Aussie en dat natuurlijk vastleggen op de foto. Met dank aan Mark Mul voor deze lekkere opdracht!
3) Een nacht in de outback, slapen in een swag (ofwel een soort combinatie tussen een minitentje en een klamboe). Met ehhh... dank aan Mark Mul voor deze doodenge uitdaging, ik zie de spinnen al over me heen kruipen!
4) Wie oh wie?

Ondertussen gaat het normale leven gewoon door. Mijn bankpas is gearriveerd, mijn medische verzekeringskaart is aangevraagd, mijn eerste sollicitaties zijn de deur uit. In mijn vrije tijd (momenteel is alle tijd die ik heb 'vrij') loop ik veel, lees ik een van de vele digitale boeken die ik heb gekregen voordat ik vertrok (nogmaals bedankt Jorrinda!) en ga ik naar de bioscoop (echt, gewoon net als Nederland maar dan zonder ondertiteling). Mijn supercoole roze wandelschoenen zijn weer tiptop in orde na een bezoek aan de schoenmaker. Dat was wel nodig want ze hebben inmiddels op 4 continenten werk verricht!

Dagelijks maak ik een wandeling, hetzij door de stad naar de supermarkt, hetzij naar de haven of over de rotsformaties langs de kust. Ik sta te slurpen aan een drinkfonteintje langs het pad en proef het zout op mijn lippen. Heerlijk die zeelucht! Zelfs nu het weer wat slechter is... oké heel erg slecht, het stormt gewoon. Maar dat heeft toch ook wel weer wat, die woeste golven. Ik blijf foto's maken van de ene na de andere rots en elke zeemeeuw die ik tegenkom. Alsof ik nog nooit een meeuw heb gezien!

Mijn vorige wandeling was in het Blackbutt Reserve (ja, zo heet het echt) en daar zag ik veel interessantere vogels. De Kookaburra ijsvogel bijvoorbeeld, het symbool van New South Wales. Ik kon ze van ver al horen. Je kan je voorstellen watvoor geluid ze maken als je weet dat ze in het Nederlands ook wel 'lachvogel' genoemd worden!

Oké, genoeg nagedacht... waar is die knoop? Ik hak hem gewoon door! Ik besluit om de oostkust even te laten voor wat hij is. Ik pak de eerstvolgende trein vanuit Sydney naar Adelaide (lees: volgende week). Ik heb zelfs mogelijk een baantje als administratief/kwaliteits medewerker gevonden bij een kersenboomgaard. Als je de kersen inruilt voor vlees en brood lijkt het waarschijnlijk verdacht veel op het werk dat ik de afgelopen maanden in Nederland heb gedaan. Ik wacht alleen nog op de officiële bevestiging.

Mijn nieuwe plan geeft me wat rust nu ik weer door de drukke straten van Sydney loop. Zelfs de zon is weer tevoorschijn gekomen! Alles goed en wel...tot ik het nieuws te horen krijg. Er blijkt een gijzeling te zijn, slechts een paar blokken verwijderd van mijn hostel. In het 'breaking news' zie ik mensen tegen het raam van een café gedrukt staan, gedwongen een jihadistische vlag vast te houden. De straten zijn afgezet, omliggende gebouwen en het operahuis ontruimd, politie, anti-explosievendienst... alles erop en eraan. Mijn stadswandeling staak ik maar even, eerst maar op veilige afstand afwachten wat dit met zich mee gaat brengen...

***
Day 43: lists and laughing birds

I have yet inspired several people to create an assignment for me. Secretly I'm already enjoyingthe idea to get started on these, I'm always in for a challenge! Some things might take some time, but let's see how I will do with the following list:

1) A photo, and preferably a kiss, with a handsome Bondi lifeguard. With thanks to Marlijn for this not so horrible assignment!
2) Use one of the many public barbecues here in Aussie and ofcourse get that on picture. With thanks to Mark for this delicious idea!
3) Spend a night in the outback, sleeping in a typical Aussie swag (a combination between a mini tent and a mosquitonet). With uhmm... thanks to Mark for this terrifying assignment, I can just see the spiders crawling over my swag!
4) Who dares?

In the mean while, normal life continues. My bankcard arrived, my medical insurancecard is applied for, my first resumes are sent out. In my free time (basically all the time I have right now is 'free') I walk a lot, I read one of the many ebooks that I got before I left (thanks again, Jorrinda!) and I go to the cinema (yes, just like in The Netherlands, just without subtitles). My supercool pink walkingshoes are in perfect condition after a visit to the shoemaker. It was neccesary since they have been doing their job on 4 different continents by now!

I make walks every day; through the town towards the supermarker, down to the harbour or past the coastal line. I'm rehydrating at one of the waterfountains along the road and I can taste the salt on my lips. I love the ocean! Even when the weather isn't that good... okay, really bad, it's a big storm right now. But somehow this looks nice too, the big waves crashing in. I keep on taking photographs of rocks and every seagull I come across. As if I haven't seen a seagull before!

My last walk was in Blackbutts reserve (yeah, that's the real name) and the birds there were much more interesting. For example, I saw the Kookaburra bird, the symbol of New South Wales. I could hear them from afar. You can imagine the sound when you know the dutch name is 'laughing bird'.

Alright, enough thinking. I'll just make a decision! I decide to leave the east coast for now and take the next train to Adelaide (that is, next week). I have even found a job at a cherry orchard as QA and administrative assistant. If you change the cherries to bread and meat, you'll probably have the job that I did for the last 8 months in The Netherlands. Just waiting for the official confirmation.

My plan gives me a bit more peace when I walk the busy streets of Sydney again. Even the sun came out! Everything is just fine... untill I hear the news. There's a siege just a few blocks away from my hostel. On the 'breaking news' I can see hostages pressed up against the caféwindow, holding a Jihad flag out to the public. The streets are cleared, the surrounding buildings and the operahouse are evacuated, police, bombsquad... all of it. I'll quit the citywalk for now, let's see how this unfolds from a safe distance...

  • 15 December 2014 - 06:23

    Broertje:

    Voorlopig geen chocolade halen dan! Hopelijk sluit dat drama met een goed gevolg af allemaal! Het weer is hier ook (nog steeds) drama... maar de winter wil nog niet helemaal doorzetten... toch denk ik dat je het daar stukken beter hebt :) Ben benieuwd hoe het bij je kersenboomgaard zal worden, als je bevestiging hebt! Enjoy :)

  • 15 December 2014 - 07:45

    Tom Van Maanen:

    Omdat ik weet hoe graag je altijd gaat vissen heb ik ook een opdrachtje voor je nl zelf een Barramundi vangen en deze lekker bereiden en natuurlijk een foto van de vangst en het eindresultaat!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 26 Okt. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 19881

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2015 - 02 November 2015

Kuala Lumpur, Indonesië en Dubai

03 September 2015 - 29 September 2015

Nieuw Zeeland

03 December 2014 - 03 September 2015

Australië

03 November 2014 - 02 December 2014

Thailand en Cambodja

Landen bezocht: